Audyt SEO – co to jest, na czym polega i ile kosztuje?
Strona www lub sklep internetowy nie generują ruchu i nie przyciągają nowych klientów, a Ty nie wiesz, dlaczego tak się dzieje? Konkurencja już dawno Cię wyprzedziła, a Twoja witryna znalazła się na szarym końcu wyników wyszukiwania? A może dążysz do poprawy wydajności strony, jednak żadne z podejmowanych działań nie przynosi rezultatów? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, może to oznaczać konieczność przeprowadzenia audytu SEO Twojej strony internetowej. Na czym polega audyt SEO, ile kosztuje i po tak właściwie się go robi?
Audyt SEO – co to jest?
Najprostsza odpowiedź na pytanie, co to jest audyt SEO, brzmi: ekspercki przegląd Twojej strony. Ekspercki, ponieważ jest maksymalnie obiektywny i przeprowadzany przez specjalistów SEO. Przegląd, ponieważ zakłada dokładną analizę wszystkich istotnych z punktu widzenia pozycjonowania witryny aspektów. Jego celem jest określenie, które elementy strony można dopracować, aby m.in. wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Na czym polega audyt SEO?
Audyt SEO składa się z kilku niezwykle ważnych elementów, które wspólnie pracują na jej sukces w sieci. Podczas analizy specjalista sprawdza m.in. jakość techniczną witryny, występujące na niej błędy, dobór i popularność fraz kluczowych czy wartość zamieszczonych treści. Na czym polega audyt SEO?
- Analiza techniczna
Podczas analizy technicznej eksperci oceniają to, jak strona jest skonstruowana oraz jak widziana jest przez roboty indeksujące. Biorą pod uwagę responsywność, czyli dostosowywanie się do wyświetlania na różnych urządzeniach, szybkość ładowania, wydajność kodu, strukturę URL, bezpieczeństwo, a także występowanie błędów, przekierowań czy problemów z SSL. Odgrywa to ważną rolę w poprawnym działaniu witryny oraz wpływa na doświadczenia odwiedzających ją użytkowników.
- Ocena off-site
Na skuteczność działań SEO składa się wiele czynników, do których zaliczamy także jakość i ilość linkowania zewnętrznego, czyli link building. Pozyskanie linków prowadzących od wartościowych i posiadających autorytet domen wspiera wysokie pozycje strony, przekłada się na jej autentyczność i pozwala na osiąganie wyższych pozycji w wyszukiwarce. W ramach tego punktu wykonywana jest także analiza konkurencji, obejmująca np. analizę fraz kluczowych wykorzystywanych w tej samej branży.
- Ocena on-site
Specjaliści SEO dokładnie analizują wszystkie aspekty funkcjonowania strony www. Przy ocenie wewnętrznych struktur witryny, pod uwagę brane są meta tagi, opisy, nagłówki, linkowanie wewnętrzne, adres URL, poprawność kodu HTML, szybkość działania witryny czy optymalizacja grafik.
- Analiza treści i słów kluczowych
Wartościowe i unikalne treści, które są w odpowiednim stopniu nasycone słowami kluczowymi to istotny punkt działania SEO. Audyt służy ocenie także tego, czy zamieszczone na stronie treści są przydatne użytkownikom, oryginalne i mają odpowiednią strukturę oraz długość.
- Sporządzenie raportu
Po przeprowadzeniu audytu SEO, przygotowany zostaje szczegółowy raport. Zwykle uwzględnia on mocne punkty witryny oraz rekomendacje odnośnie elementów, które wymagają poprawy i nad którymi należy popracować. W tym miejscu warto zaznaczyć, że audyt SEO nie posiada sztywnych ram, a to, co obejmuje może być uzależnione od konkretnej strony internetowej oraz jej potrzeb.
Co to jest audyt SEO i kiedy się na niego zdecydować?
Istnieją pewne wskazania, które mogą informować o konieczności przeprowadzenia audytu SEO. W jakich sytuacjach się na niego zdecydować? Audyt jest zalecany:
- kiedy strona www nie jest widoczna w wyszukiwarce, nie generuje ruchu lub notuje spadek liczby wejść,
- na etapie tworzenia nowej strony internetowej, aby zadbać o jej optymalizację od początku działania,
- przy aktualizacji dotychczasowej strony www,
- przy planowaniu nowej strategii SEO.
Ile kosztuje audyt SEO?
Odpowiedź na pytanie, ile kosztuje audyt SEO, dla wielu może być rozczarowująca. Niestety, określenie dokładnej ceny nie jest możliwe, ze względu na odmienny charakter każdego przypadku. To, ile kosztuje audyt SEO, uzależnione jest od wielkości i złożoności serwisu, branży oraz etapów, jakie są niezbędne do przeprowadzenia całościowej analizy. Na cenę wpływ może mieć także doświadczenie i renoma agencji, która go wykonuje.
Audyt SEO – co to jest, na czym polega i ile kosztuje? Podsumowanie
Audyt SEO jest bardzo przydatnym narzędziem, pomagającym ustalić te elementy serwisu, które mogą mieć negatywny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak duże znaczenie odgrywa pozycjonowanie witryny w pozyskiwaniu nowych klientów i poprawie wyników sprzedażowych.
Jeśli podejrzewasz, że Twoja strona zawiera błędy lub potrzebujesz wskazania obszarów, które można dopracować, aby osiągała wysokie pozycje, skontaktuj się z nami. Działania w obrębie SEO są naszą specjalnością, dlatego bardzo chętnie pomożemy Ci w zoptymalizowaniu witryny w taki sposób, aby nie straszne jej były poczynania konkurencji ani algorytmy Google!
W Agencji OXY stawiamy na kompleksowość już od 19 lat. Nasze usługi obejmują tworzenie stron i sklepów internetowych, audyty stron www i SEO, content marketing, prowadzenie kampanii Google Ads czy tworzenie identyfikacji wizualnej.
Zainteresowany? Umów bezpłatną konsultację marketingową i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.
Udostępnij ten post:
Agencja OXY
Podobne posty
SEO i SEM – co to jest i czym się od siebie różnią?
Jeśli interesujesz się tematem marketingu internetowego lub prowadzisz
SEO copywriting – co to jest, na czym polega?
Czy wiesz, że znaczna część tekstów, które czytasz w sieci, została
Jak wybrać firmę SEO? 5 aspektów, na które warto zwrócić uwagę
Znalezienie idealnej firmy SEO to trudne zadanie, o czym przekonało
SEO – co to jest, na czym polega?
Działania SEO są jedną z głównych usług proponowanych klientom przez agencje