Dlaczego warto dbać o pozytywne opinie w Google?
Jak Cię widzą – tak Cię piszą.
Stare, dobre i prawdziwe (w tym przypadku) przysłowie. Jako właściciel biznesu pewnie ponosisz koszty reklamy, starasz się przedstawić w jak najlepszym świetle, aby Klient spojrzał na Twoją ofertę. Tymczasem wystarczy tylko chwila, która jest w stanie rozbić wszystko, nawet bardzo dobrze zbudowane wrażenie… Wystarczy, że Klient jadąc do firmy włączy nawigację i za sekundę nawet przed wskazówkami dojazdu pojawiają się opinie o Twojej firmie.Negatywne opinie w Google Maps – co robić?
Najlepiej zapobiegać, czyli budować renomę marki polegającą na zbieraniu pozytywnych opinii od zadowolonych Klientów. W takim przypadku nawet jeśli pojawi się jedna negatywna to spowoduje ona mniejszy problem niż w przypadku jeśli będzie jedyna na całym profilu. Wracając do pytania – jeśli opinia jest krzywdząca, obraźliwa np. na tle rasowym itp. istnieje możliwość zgłoszenia opinii do Google. Restauracja naszej Klientki otrzymała negatywną opinię, bo.. kelnerki nie pozwoliły wjechać grupie osób na rowerach do restauracji z eleganckim ogródkiem. Rowerzyści odjechali nie korzystając z zaproponowanych przez kelnerkę zapięć do rowerów i nic nie jedząc w lokalu. Kilkanaście minut później pojawiły się 4 opinie na temat wyjątkowo niesmacznego jedzenia w restauracji (!). Jedynym wyjściem w takim przypadku jest monitoring i zgłoszenie sprawy odpowiednim organom. Niestety od strony obiektywnej (Google) nie ma podstaw, aby twierdzić, że autorzy komentarzy nie spożywali posiłków w lokalu, ponieważ komentarz brzmiał jak realna opinia. Warto jednak każdorazowo spróbować zgłosić taki komentarz do weryfikacji Google.Czy odpowiadać na opinie w Google?
Oczywiście! Zawsze zalecamy Klientom, aby odpowiadali na każdy komentarz. Nawet w takim przypadku, gdy opinię pisze konkurencja albo słusznie niezadowolony Klient. Negatywne opinie w Google się zdarzają, ale to od nas zależy czy wyjdziemy z całej sytuacji z twarzą. Odpowiednia reakcja może obrócić z pozoru negatywną i przegraną sytuację na naszą korzyść. Warto też podziękować za pozytywną opinię – Klient zauważy, że ma to dla nas znaczenie. Może to nie pozostać też bez znaczenia dla algorytmu Google, który bada naszą aktywność jako właściciela profilu. Może być to też malutki klocek do lepszego pozycjonowania wpisu w Google, a na pewno do przedstawienia firmy jako rzetelnej.Jak zachęcić Klientów do napisania opinii?
Najlepiej jeśli byłby to element pewnego procesu 🙂 Po obsłużeniu konkretnego Klienta – może to być np. zamówienie w sklepie, skorzystanie z usługi warto skontaktować się mailowo lub telefonicznie z prośbą o napisanie opinii. Aby ułatwić Klientowi odnalezienie profilu warto wysłać emailem link bezpośrednio do profilu w Google Maps. Na pewno bezpośredni link będzie dużym ułatwieniem niż szukanie profilu – tym bardziej, że na tym etapie powinniśmy zadbać o komfort klienta, bo wyświadcza nam przysługę 🙂 Aby zachęcić Klienta do napisania opinii możesz zaproponować rabat na usługi, kolejne zakupy lub dodatkowy bonus – np. darmowy ebook, albo po prostu bon na kolejne zakupy. Case Study: Klinika Weterynaryjna Po wizycie w klinice Klient otrzymuje SMS z linkiem do ankiety. Po otwarciu strony pojawiają się pola 1-10, gdzie Klient w takiej skali dokonuje oceny satysfakcji z wizyty. Po zaznaczeniu pola 8-10 Klient jest proszony o wystawienie opinii w Google, natomiast w przypadku zaznaczenia pól 1-7 proszony jest o opis sytuacji. Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciel kliniki dowie się o sugestiach Klienta z ankiety zamiast opinii Google.Udostępnij ten post:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Agencja OXY
Bądź z nami na bieżąco
Podobne posty
Jak wybrać firmę SEO? 5 aspektów, na które warto zwrócić uwagę
Znalezienie idealnej firmy SEO to trudne zadanie, o czym przekonało
SEO – co to jest, na czym polega?
Działania SEO są jedną z głównych usług proponowanych klientom przez agencje
Audyt SEO – co to jest, na czym polega i ile kosztuje?
Strona www lub sklep internetowy nie generują ruchu i nie przyciągają
Pozycjonowanie strony – co to jest, na czym polega i ile trwa?
Czy wiesz, że samo posiadanie firmowej strony internetowej nie gwarantuje, że potencjalni