Jak wybrać firmę SEO? 5 aspektów, na które warto zwrócić uwagę
Znalezienie idealnej firmy SEO to trudne zadanie, o czym przekonało się wielu naszych klientów. Zanim zdecydowali się na usługi OXY, podejmowali współpracę z agencjami, które obiecywały niskie ceny i szybkie efekty. Miało to na celu przyciągnięcie jak największej liczby zainteresowanych i nie zawsze przekładało się na rzeczywiste korzyści. Dobry i odpowiedzialny partner od działań SEO posiada kilka cech, które mogą wskazywać, że jej działania są profesjonalne, skuteczne i rzetelne. Jak wybrać firmę SEO, dzięki której Twój biznes rozwinie skrzydła w przestrzeni internetowej?
Jak wybrać firmę SEO, która spełni Twoje oczekiwania?
Jeśli zastanawiasz się nad podjęciem współpracy z agencją SEO, zwróć uwagę na kilka ważnych sygnałów. Na pierwszy rzut oka nasze podpowiedzi mogą się wydawać oczywiste. Jeśli jednak rozważasz kilku kandydatów na partnera SEO lub masz w planach zmienić dotychczasową agencję, mogą pomóc wybrać najlepszą opcję.
- Po pierwsze: doświadczenie
Agencja SEO bez doświadczenia? Oczywiście, każdy kiedyś zaczynał i był na początku swojej eksperckiej drogi. Jednak mając do wyboru wiele profesjonalnych agencji z kilkunastoletnim stażem w marketingu, może warto rozważyć współpracę z którąś z nich? Firmy, które zjadły zęby w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań SEO dla swoich klientów, mogą być najlepszym wyborem. Są świadkami rozwoju tej dziedziny na przestrzeni lat i zwykle doskonale wiedzą, co robić i jak robić, aby pozycje stron www bezpiecznie i w swoim tempie szybowały w górę.
- Po drugie: zakres usług
Świadczenie kompleksowych usług dla wielu klientów nie jest koniecznością, jednak znacznie ułatwia współpracę. Agencja SEO, która nie ma w swojej ofercie audytu SEO, tworzenia kampanii Google Ads, prowadzenia social mediów czy copywritingu, może mieć ograniczone pole manewru. Działająca szeroko firma, proponująca uzupełniające się wzajemnie usługi, zwykle wyróżnia się większą skutecznością.
- Po trzecie: przejrzystość działań
Agencja SEO oferuje Ci usługi, które są niezrozumiałe lub brzmią tajemniczo, a dodatkowo nie spieszy z ich wyjaśnieniem? Zastanów się! Niektóre firmy swoją współpracę z klientami opierają na nieścisłościach i kruczkach zawartych w umowie. W efekcie nie wiesz, jakie czynności są podejmowane i za co właściwie płacisz. Tymczasem pozycja Twojej strony internetowej w wyszukiwarce stoi w miejscu.
- Po czwarte: zaangażowanie i sposób kontaktu
Profesjonalnym firmom zależy na zadowoleniu klientów i sprawnym kontakcie. Nie unikają telefonów, odpisują na maile, rozwiewają wątpliwości i odpowiadają na pytania. Jeśli kontakt z firmą SEO jest utrudniony, zwykle ma to swoją przyczynę. Agencje, które uciekają się do nieuczciwych praktyk, często nie wykazują zaangażowania we współpracy, bo nie zależy im na realnej pomocy swoim klientom. Profesjonaliści zawsze będą dostępni do Twojej dyspozycji.
- Po piąte: opinie innych klientów
Wizytówka Google prawdę Ci powie. Negatywne opinie w sieci mogą świadczyć o niezadowalającej jakości świadczonych przez agencję usług. Pomocną wskazówką może być zapoznanie się z uwagami klientów, którzy korzystali z usług pozycjonerskich danej firmy.
Chcesz dowiedzieć się więcej o SEO? Przeczytaj nasz artykuł: SEO – co to jest, na czym polega?
Jak wybrać firmę SEO? Green flags, o których dobrze wiedzieć
Ciekawią Cię inne kwestie, które są pozytywnym znakiem do rozpoczęcia wspólnej drogi ku lepszej pozycji witryny w sieci? Jedną z nich jest bez wątpienia certyfikacja specjalistów marketingowych przez firmy o światowej renomie. To potwierdzenie doświadczenia, rzetelności i wysokiej jakości usług agencji marketingowej w prowadzeniu działań na rzecz klientów.
Jeśli Agencja SEO przedstawia orientacyjny cennik usług, chętnie tłumaczy zakres prac oraz wszelkie w zapisy w umowie, prawdopodobnie zależy jej, aby współpraca przebiegała bezproblemowo i była jasna dla obu stron. Kolejną zieloną flagą jest bogate portfolio, którym agencja wręcz powinna się chwalić. Pamiętaj, że zawsze możesz zapytać, jeśli zastanawiasz się, czy wybrana agencja SEO realizowała projekty z Twojej branży.
Zobacz również: Audyt SEO – co to jest, na czym polega i ile kosztuje?
Jak wybrać firmę SEO? Podsumowanie
Przedstawione w naszym artykule punkty są tylko sugestią odnośnie tego, jak wybrać firmę SEO. To wskazówki, na co warto kłaść nacisk przy poszukiwaniu idealnej agencji do współpracy. Obecnie klienci mogą przebierać w ofercie bardzo wielu różnych agencji marketingowych, które szczycą się bardzo rozbudowaną ofertą usług. Warto jednak zastanowić, na czym zależy nam w kontekście działań SEO i jakie cele marketingowe chcemy osiągnąć.
Wybierz OXY, jeśli szukasz zaufanego partnera z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym. Zajmujemy się dotlenianiem biznesów naszych klientów już od 19 lat. Proponujemy kompleksowe i profesjonalne usługi najwyższej jakości. Naszą specjalnością jest właśnie SEO i pozycjonowanie oraz wszelkie działania pokrewne, które mają wpływ na ich efekt. Klientom proponujemy szeroki zakres usług. Od prowadzenia kampanii Google Ads, poprzez content marketing, social media i copywriting, aż po tworzenie identyfikacji wizualnej i przyciągających uwagę grafik.
Chcesz sprawdzić, w czym możemy Ci pomóc? Już teraz umów się na bezpłatną konsultację przez wygodny formularz!
Udostępnij ten post:
Agencja OXY
Podobne posty
SEO i SEM – co to jest i czym się od siebie różnią?
Jeśli interesujesz się tematem marketingu internetowego lub prowadzisz
SEO copywriting – co to jest, na czym polega?
Czy wiesz, że znaczna część tekstów, które czytasz w sieci, została
Jak wybrać firmę SEO? 5 aspektów, na które warto zwrócić uwagę
Znalezienie idealnej firmy SEO to trudne zadanie, o czym przekonało
SEO – co to jest, na czym polega?
Działania SEO są jedną z głównych usług proponowanych klientom przez agencje