SEO – co to jest, na czym polega?
Działania SEO są jedną z głównych usług proponowanych klientom przez agencje marketingowe. Ogólnie wiadomo, że skuteczne pozycjonowanie może znacznie poprawić widoczność strony internetowej w sieci. Z jakimi korzyściami dla biznesu się to wiąże i co trzeba o nim wiedzieć? Co to znaczy SEO i czym jest? Dlaczego jest tak ważne w marketingu internetowym? Wyjaśniamy w naszym artykule!
SEO – co to znaczy i co to jest?
Co to znaczy SEO? Skrót SEO pochodzi od angielskich słów search engine optimization. Celem optymalizacji SEO jest poprawa pozycji określonych fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że po wpisaniu przez użytkownika zapytania, związanego z usługą lub produktem danej firmy, witryna wyświetla się wyżej w wyszukiwarce. Z kolei wyższa pozycja strony lub sklepu www może generować większy ruch i przyczyniać się do osiągania lepszych wyników sprzedażowych.
Co to jest SEO lokalne i globalne?
Kwestia zasięgu działań SEO jest bardzo ważna z punktu widzenia ich skuteczności. Czym jest SEO lokalne i globalne? Najprościej mówiąc, SEO lokalne to czynności optymalizacyjne, które mają na celu poprawę widoczności strony dla konkretnej lokalizacji. Zwykle wykorzystywane jest przez firmy, które znajdują się w określonym mieście i świadczą usługi na danym rynku. Należą do nich np. sklepy stacjonarne, restauracje, salony beauty, przychodnie medyczne czy gabinety stomatologiczne, ale też wiele firm usługowych o innym profilu działalności.
Strategia SEO globalnego działa bez ograniczeń geograficznych i jest znacznie chętniej wybierana przez te firmy, które świadczą swoje usługi zdalnie, na terenie całego kraju, a nawet międzynarodowo. Pułapką SEO globalnego może być jednak duża konkurencja, dlatego czasem warto skupić się na mniejszej grupie klientów, którzy są na wyciągnięcie ręki.
Żaden właściciel strony internetowej lub sklepu online nie chciałby tracić pieniędzy i czasu na próby pozyskania klientów, którzy są poza jego zasięgiem. Dlatego też niezwykle ważne jest dostosowanie działań strategicznych do branży, możliwości biznesu i grupy docelowej.
Czym jest SEO i co uwzględnia?
Przede wszystkim, SEO jest zbiorem wielu czynności oraz pewnym procesem. Podejmowane działania nie powinny być jednorazowe – muszą być prowadzone przez pewien czas, konsekwentnie i z uwzględnieniem odpowiedniej strategii. Tylko wtedy możliwe jest dostrzeżenie rezultatów w postaci większej rozpoznawalności marki, zwiększonego na stronie ruchu i lepszych wyników sprzedaży. Odpowiednio wypozycjonowana witryna budzi zaufanie wśród klientów, a niekiedy zyskuje miano lidera branży, dlatego jest o co walczyć.
Optymalizacja stron internetowych pod tym kątem zakłada kilka etapów.
- Audyt SEO
Audyt SEO jest swego rodzaju rozpoznaniem i pierwszym krokiem, dzięki któremu możliwe jest określenie mocnych i słabych punktów strony internetowej oraz opracowanie dalszej strategii. Polega on nie tylko na analizie treści, które się na niej znajdują, ale także na ocenie technicznej. Responsywność czy szybkość ładowania przekładają się bowiem na odbiór witryny przez użytkowników. Niemałe znaczenie odgrywa także struktura linków wewnętrznych i zewnętrznych.
- Analiza słów kluczowych
Dobór fraz kluczowych, dzięki którym wyszukiwarka będzie odpowiadała na zapytania użytkowników, to absolutna podstawa działań SEO. Analizę można przeprowadzić przy użyciu specjalistycznych narzędzi, jak Senuto, SEMSTORM, Google Keyword Planner czy Ahrefs. Ważne jest także sprawdzenie, jakich fraz kluczowych używają konkurenci w obrębie tej samej branży. Prawidłowo dobrane słowa kluczowe nawiązują do oferty lub usług firmy oraz zawierają lokalizację, jeśli SEO ma charakter lokalny.
- Optymalizacja SEO on-site i off-site
Działania SEO dzielimy na dwa typy – on-site i off-site. Do pierwszej kategorii zalicza się tworzenie unikalnych i atrakcyjnych treści, nagłówków i meta opisów, budowanie struktury linków wewnętrznych oraz dostosowywanie strony www do zasad SEO. Celem SEO on-site jest sprawienie, aby strona była przyjazna dla algorytmów i wyszukiwarek oraz odwiedzających.
Działania off-site skupione są na budowaniu autorytetu i wiarygodności witryny poprzez pozyskiwanie linków z innych stron internetowych (tzw. link building). Mogą obejmować umieszczanie linków do podstron w artykułach czy prowadzenie firmowych profili na platformach społecznościowych.
- Śledzenie wyników
Niezależnie od wybranej strategii, wymaga ona kontroli. Monitorowanie rezultatów działań jest bardzo ważne, aby w razie takiej konieczności móc wprowadzić niezbędne zmiany. SEO jest procesem długotrwałym i aby było skuteczne, ważne jest stałe obserwowanie pozycji stron, analizowanie ruchu i dostosowywanie się do algorytmów wyszukiwarek.
Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu? Przeczytaj nasz artykuł: Pozycjonowanie strony – co to jest, na czym polega i ile trwa?
Co to jest SEO? Podsumowanie
Odpowiedź na pytanie, czym jest SEO, ciekawi głównie właścicieli stron i sklepów internetowych, którym zależy na dotarciu do jak najszerszej grupy odbiorców i promowaniu swojej oferty. W tekście zawarliśmy przydatne informacje – co to jest SEO i co to znaczy, jakie kroki obejmuje i jakie korzyści oferuje.
Optymalizację SEO można porównać do działania matematycznego – kolejność wykonywania poszczególnych etapów nie jest przypadkowa i to od niej zależy sukces całego przedsięwzięcia. W OXY przeprowadzimy Cię przez wszystkie potrzebne kroki, aby Twoja strona www lub sklep internetowy dotarły do wszystkich zainteresowanych! W ramach naszych usług, przeprowadzamy kompleksowe audyty SEO, prowadzimy przemyślane działania pozycjonerskie, content marketingowe, a także skuteczne kampanie.
Jeśli szukasz partnera SEO z wieloletnim stażem, umów się na bezpłatną konsultację marketingową już dziś!
Udostępnij ten post:
Agencja OXY
Podobne posty
SEO i SEM – co to jest i czym się od siebie różnią?
Jeśli interesujesz się tematem marketingu internetowego lub prowadzisz
SEO copywriting – co to jest, na czym polega?
Czy wiesz, że znaczna część tekstów, które czytasz w sieci, została
Jak wybrać firmę SEO? 5 aspektów, na które warto zwrócić uwagę
Znalezienie idealnej firmy SEO to trudne zadanie, o czym przekonało
SEO – co to jest, na czym polega?
Działania SEO są jedną z głównych usług proponowanych klientom przez agencje