SEO copywriting – co to jest, na czym polega?
Czy wiesz, że znaczna część tekstów, które czytasz w sieci, została napisana przez copywriterów? To właśnie ich rolą jest tworzenie treści na strony www, artykułów blogowych czy opisów produktów dla sklepów internetowych. Chociaż to zadanie może wydawać się proste, teksty internetowe muszą cechować się poprawnością pod względem językowym oraz merytorycznym i spełniać określone funkcje. Powinny stanowić nie tylko przedstawienie danej oferty lub usługi, ale być również atrakcyjne dla odbiorcy i zachęcać go do podjęcia określonego działania. Copywriting to bardzo szerokie pojęcie, a jednym z jego gałęzi jest SEO copywriting. Co to jest i na czym polega? Czytaj dalej!
SEO copywriting – co to jest?
Wiele osób uważa, że SEO copywriting to pisanie tekstów marketingowych z użyciem fraz kluczowych. I mają rację! Jednak to nie jedyny wyznacznik. Treści powinny być nie tylko zoptymalizowane pod słowa kluczowe i powiązane z ofertą produktów lub usługami strony internetowej, ale także nieść wartość dla użytkowników i wyszukiwarek. Opis produktu czy artykuł naszpikowany frazami kluczowymi, ale napisany chaotycznie i niezrozumiałym dla odbiorcy językiem, rozmija się z założeniami SEO copywritingu.
SEO copywriting i jego rola w pozycjonowaniu stron www
SEO copywriting pełni absolutnie podstawową funkcję w pozycjonowaniu stron internetowych. Używanie słów-kluczy pomaga algorytmom wyszukiwarki właściwie zaindeksować witrynę i poznać jej tematykę. To z kolei umożliwia kierowanie odbiorców na konkretną stronę po wpisaniu frazy kluczowej w wyszukiwarce. Jeśli ją odwiedzą i znajdą na niej odpowiedź na swoje zapytanie, szansa konwersji znacznie rośnie!
Strona internetowa, która zawiera wysokiej jakości teksty, to także dobry sposób na budowanie zaufania wśród odbiorców. Pisanie o usługach i produktach w merytoryczny – ale ciekawy – sposób może pomóc w osiągnięciu statusu autorytetu w branży. Witryny, które cieszą się zaufaniem, mogą także liczyć na większą sprzedaż oferowanych usług lub produktów.
Dlaczego jeszcze SEO jest ważne? Przeczytaj w naszym artykule, co to jest SEO i na czym polega!
Co to jest SEO copywriting? Podstawowe zasady
Istnieje kilka reguł, dzięki którym treści zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania mają większą moc. Jakimi zasadami kieruje się SEO copywriting?
- Odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi
Chociaż używanie słów kluczowych w każdym możliwym fragmencie tekstu jest kuszące, niestety nie przyniesie oczekiwanego rezultatu. Taka treść będzie nie tylko nieprzyjazna dla użytkownika, ale może także zostać uznana za spam przez algorytmy wyszukiwarek. Pamiętajmy, że frazy kluczowe są jednym z elementów branych pod uwagę przez wyszukiwarki w procesie pozycjonowania. Zwykle wystarczy ich użyć 2 razy na 1000 znaków ze spacjami treści, aby przyniosły efekt.
- Przystępny dla odbiorcy język
Nawet właściwie zoptymalizowany pod słowa kluczowe tekst nie odniesie sukcesu w sieci, jeśli nie będzie zrozumiały dla użytkowników i algorytmów. SEO copywriting cechuje się prostym językiem, który jest przystępny dla każdego odbiorcy i niesie za sobą unikalną wartość. Warto stosować w tekstach język korzyści i nadawać im emocjonalny wymiar, aby użytkownik nie przeszedł obok nich obojętnie.
- Długość tekstu
Długi blok tekstu może skutecznie zniechęcać do jego przeczytania. SEO copywriting bierze pod uwagę wszystkie użytkowe aspekty treści, także jego długość i zróżnicowanie wizualne. W dobrze zoptymalizowanych tekstach znajdują się spisy treści, ciekawe śródtytuły, wypunktowania czy wyliczenia. Długość jest także dostosowana do rodzaju tekstu – opisy produktów są krótsze i zawierają konkretne informacje, a artykuły blogowe mają dłuższą formę i dość szczegółowo tłumaczą dane zagadnienia.
- Formatowanie tekstu
Prawidłowe formatowanie tekstu SEO ma bardzo duży udział w pozycjonowaniu. Pierwsze skrzypce grają tu leady, czyli wprowadzająca część tekstu, nagłówki Hx (czyli np. H1, H2 czy H3) czy wspomniane wyżej śródtytuły. Dobrze, aby znajdowała się w nich fraza kluczowa, co pozwoli algorytmom łatwo rozpoznać tematykę tekstu. Kolejną kwestią są odpowiednie opisy grafik, wyboldowanie fraz kluczowych lub umieszczanie linków do innych podstron czy artykułów blogowych o zbliżonej tematyce. Ważne, aby było to nienachalne i jak najbardziej naturalne.
SEO copywriting – co to jest, na czym polega? Podsumowanie
Jak widać, SEO copywriting to nie tylko pisanie tekstów z wykorzystaniem fraz kluczowych. Na pytanie, co to jest SEO copywriting, trudno odpowiedzieć jednym zdaniem. Jest to wieloelementowy proces, na który składa się nie tylko tworzenie jakościowej treści, ale także jej optymalizacja i formatowanie. Sednem SEO copywritingu jest bez wątpienia to, że tekst musi odpowiadać na potrzeby użytkowników i spełniać wymogi wyszukiwarek. Pogodzenie tych dwóch funkcji może być kłopotliwe, jednak copywriterzy mają na to swoje niezawodne sposoby.
Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu różnego rodzaju treści, skontaktuj się z nami! Oferujemy usługi copywriterskie, dzięki którym nie będziesz musiał martwić się o odpowiedni dobór słów, poprawność językową czy stylistyczną. W połączeniu z naszą usługą pozycjonowania, Twoja strona lub sklep internetowy dotrze do większej liczby odbiorców i potencjalnych klientów.
Zainteresowany? Umów bezpłatną konsultację i sprawdź, jak możemy dotlenić Twój biznes!
Udostępnij ten post:
Agencja OXY
Podobne posty
SEO i SEM – co to jest i czym się od siebie różnią?
Jeśli interesujesz się tematem marketingu internetowego lub prowadzisz
SEO copywriting – co to jest, na czym polega?
Czy wiesz, że znaczna część tekstów, które czytasz w sieci, została
Jak wybrać firmę SEO? 5 aspektów, na które warto zwrócić uwagę
Znalezienie idealnej firmy SEO to trudne zadanie, o czym przekonało
SEO – co to jest, na czym polega?
Działania SEO są jedną z głównych usług proponowanych klientom przez agencje