Jak sprzedawać słowem, czyli o copywritingu w kreowaniu biznesu

Wyobraź sobie sytuację, kiedy chcesz przekonać kogoś do swojego pomysłu lub podjęcia konkretnego działania, na którym Ci zależy. To może być błaha kwestia, jak wybór restauracji na obiad czy propozycja filmu na wieczór. Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu próbował nakłonić kogoś do zrobienia czegoś. Takie działania często wiążą się z wykorzystaniem odpowiednich argumentów i strategii komunikacyjnych. Ma to oczywiście bezpośredni związek z używanym językiem, czyli językiem perswazyjnym. Perswazyjne środki językowe, jeśli zostaną umiejętnie zastosowane, mogą wpływać na odbiorcę, wywołując w nim pewne reakcje.

W marketingu internetowym słowo jest najważniejszym nośnikiem informacji i jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów oraz zdobycia ich uwagi. Atrakcyjne przedstawienie oferty na stronie internetowej, odpowiedni dobór słów, poprawny (ale nieskomplikowany) język mają wpływ na postrzeganie naszej oferty przez odbiorcę. W tym artykule dowiesz się, jak tworzymy skuteczne treści marketingowe, jak działa język w copywritingu i jaką rolę odgrywają poszczególne słowa.

Copywriting – jak pisać, żeby przyciągnąć uwagę?

Jednym z najczęściej zadawanych w wyszukiwarce pytań, które dotyczą content marketingu, jest “copywriting jak pisać”. Wiele osób szuka sposobu, aby poszerzyć grono swoich klientów, pozyskać nowych odbiorców i zainteresować swoją ofertą. Wiedzą, że słowa to klucz, jednak nie wiedzą, jak je wykorzystać. Odpowiedź na pytanie, jak pisać, brzmi…

1. Prosto

Najważniejszą cechą skutecznego języka w treściach marketingowych jest jego prostota. Niezrozumiałe dla odbiorcy słowa nie mają mocy. Język ma być dostosowany do grupy docelowej, ma oddziaływać na wyobraźnię, ale jednocześnie być nieskomplikowany.

2. Na temat

Kluczenie dookoła zamiast konkretnych informacji. Znasz to? Nie ma nic bardziej irytującego niż szukanie jednej wzmianki w obszernym bloku tekstu strony internetowej. Tekst musi jasno odpowiadać tematowi, bez zbędnych ogólników i lania wody.

3. Poprawnie

Poprawność językowa jest bardzo ważna, także w Internecie. Poprawnie napisany tekst ma większą szansę wzbudzić zainteresowanie, a także zaufanie w odbiorcy. Język jest elementem budującym profesjonalny wizerunek marki i ważnym elementem komunikacji wizualnej.

Copywriting. Jak sprzedawać słowem?

Sprzedawanie słowem to dość górnolotne określenie na szereg działań, które służą jak najlepszemu wypromowaniu oferty w sieci. Internet jest doskonałym miejscem na tego typu działania – jest ogólnodostępny, ma wielu użytkowników i specjalne narzędzia, które mogą ułatwić nam zadanie. W copywritingu, oprócz wspomnianej wyżej prostoty, zwięzłości i poprawności, istotne jest również ostrożne dobieranie poszczególnych słów, wykorzystywanie pozytywnych konotacji i oddziaływanie na wyobraźnię. Szczególną rolę odgrywa tutaj storytelling, czyli tworzenie historii. Osadzenie danego produktu lub usługi w pewnym kontekście może wpływać na zwiększenie potrzeby odbiorcy, aby skorzystać z oferty. Myślenie, mówienie i pisanie językiem kupującego pozwala przyciągnąć i zatrzymać jego uwagę. Dobrze sprawdza się także korzystanie z zachęcających do działania i reakcji słów i zwrotów, np. zobacz, sprawdź sam, przekonaj się.

Odrębną kwestią jest SEO copywriting, który polega na wykorzystaniu fraz kluczowych, które wspierają pozycjonowanie Twojej oferty wśród innych. Rządzi się on wieloma swoimi prawami, a jego skuteczność jest weryfikowana nie tylko przez odbiorców, ale też np. roboty Google. Tworzenie treści SEO wymaga wiedzy z tego zakresu, ale wkładany w to wysiłek zwykle się opłaca, a efekty są widoczne. Zwiększony ruch na stronie internetowej, poprawa widoczności, zwiększenie konkurencyjności – to tylko kilka z otrzymywanych korzyści. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj.

Copywriting ma jednak swoje pułapki, a wpadnięcie w nie oznacza znacznie obniżoną skuteczność mimo wszelkich działań. Jedną z nich jest niewłaściwe dopasowanie długości tekstu do jego funkcji. Inną długość będzie miał opis produktu w sklepie internetowym, a inną fachowy, specjalistyczny artykuł. Ważne jest umiejętne wyważenie ilości treści i znalezienie złotego środka. Zbyt obszerny i wielowątkowy tekst może zniechęcić (a nawet zanudzić) odbiorcę, za krótki może nie zawierać wszystkich istotnych informacji. Kolejną kwestią, nad którą warto się pochylić jest struktura tekstu. Twoi odbiorcy to wzrokowcy, więc zwarty blok tekstu nie będzie dla nich atrakcyjny. Modyfikacja jego struktury poprzez dodanie wypunktowań, pogrubień, nagłówków i śródtytułów nada mu lekkości. Umożliwi także szybsze odnalezienie szukanego wątku. Podziała to na korzyść, w końcu czas to pieniądz – zwłaszcza w dzisiejszych dynamicznych czasach.

Nie strzelaj w kolano swojemu biznesowi!

Odpowiedzieliśmy na pytanie, jak wykorzystać copywriting, jak pisać, aby zaciekawić odbiorcę i aby teksty były skuteczne. Są jednak działania, które są przysłowiowym strzałem w kolano dla skuteczności tekstów w sieci. Jednym z nich jest duplikacja treści. Masz kilka podobnych produktów w swoim sklepie internetowym, więc tworzysz jeden opis i wklejasz go wszędzie. Błąd! Duplikacja fatalnie wpływa na wspomniane wyżej pozycjonowanie, a dodatkowo nie tworzy profesjonalnego wizerunku. Zadaniem profesjonalnego copywritera jest m.in. pisanie nowych, świeżych treści, które są podobne pod względem merytorycznym, ale różne dla każdego produktu.

Unikanie zbyt specjalistycznej terminologii i poważnego języka także jest wskazanie. Treści marketingowe nie mają mieć charakteru wykładu lub kazania. Mają być przyjazne dla odbiorcy i zachęcić go do głębszego zapoznania się z oferowanymi usługami lub produktami.

Jak powstają skuteczne treści?

Pisanie tekstów marketingowych wymaga pewnej wiedzy i doświadczenia, a także niemałych pokładów kreatywności. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby stworzyć treści na Twoją stronę internetową, zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalnego copywritera. Wtedy treści zostaną stworzone na bazie Twoich oczekiwań, a także potrzeb i specyfiki Twojego biznesu.

W OXY wierzymy, że każdy biznes jest inny i wymaga odrębnego, indywidualnego podejścia. Nasze treści powstają w ścisłej współpracy z Klientem, który określa, czego konkretnie oczekuje. Po naszej stronie leży przeprowadzenie analizy konkurencji i rynku, które pozwalają zorientować się w obecnych trendach. Następnie robimy dokładny research – to absolutna podstawa tworzenia skutecznych i merytorycznych tekstów. Język oraz styl wypowiedzi dobieramy do charakteru biznesu oraz grupy docelowej.

Nie musisz być ekspertem w każdej dziedzinie

Prowadząc swój biznes, nie musisz być jednocześnie copywriterem, który wie, jak pisać i jak sprzedawać słowem, jak docierać do odbiorców i zdobywać nowych klientów. Współpraca z nami pozwoli Ci skupić się na tym, co dla Ciebie najistotniejsze – prowadzeniu firmy. My zajmiemy się resztą.

Stawiamy na skuteczny marketing internetowy, który jest skrojony na miarę Twoich potrzeb. Nasze usługi copywriterskie mogą okazać się motorem napędowym dla wielu innych działań marketingowych. Zapraszamy do bezpłatnej konsultacji i analizy treści Twojej marki. Zbadamy budowę Twojej strony, przyjrzymy się dodanym treściom i zaproponujemy innowacyjne i skuteczne rozwiązania.

Przeczytaj także: Copywriting, czyli Twój biznes w słowach.

Udostępnij ten post:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Bądź z nami na bieżąco

Podobne posty

Agencja OXY
Agencja OXY
Call Now Button