Strona główna strony internetowej – Twoja wizytówka w sieci
Strona internetowa może być najlepszą wizytówką Twojego biznesu w sieci. Potencjalny klient, który szuka Twoich usług lub produktów, w pierwszej kolejności ma styczność ze stroną główną strony internetowej. To najważniejsza część witryny, której atrakcyjny wygląd, zamieszczone treści i czytelność może mieć wpływ na zwiększone zainteresowanie ofertą i skuteczną sprzedaż. Dowiedz się, jak tworzymy strony główne stron internetowych, które docierają do szerokiego grona odbiorców!
Strona główna strony internetowej – określamy strategię i cele
Nawet najlepsza strona internetowa może okazać się nieskuteczna, jeśli działamy bez konkretnego planu i nie potrafimy sprecyzować swojego celu. Już podczas tworzenia witryny warto jest przemyśleć, jakie wrażenia ma wywoływać na odbiorcach i w jaki sposób się z nimi komunikować – za pomocą słów oraz grafik. Strona internetowa nie różni się od innych form reklamy, takich jak ulotki czy banery i musi pozostawać z nimi spójna, aby nie zaburzać identyfikacji wizualnej firmy.
Równie istotne jest określenie odbiorców strony – to pozwala nam wybrać sposób komunikacji oraz identyfikacji, który jest dostosowany do potrzeb i preferencji danej grupy. Inaczej będzie się prezentowała skierowana do rodziców strona internetowa z artykułami dla dzieci, a inaczej strona oferująca materiały budowlane, skierowana do fachowców z tej branży.
Ważne jest także określenie celu strony internetowej. Czy ma ona być tylko wizytówką firmy? Czy szczegółowo prezentować ofertę? A może jest wstępem do wielu rozbudowanych podstron? Niezależnie od obranego celu, strona główna strony internetowej jest najbardziej istotną częścią i wymaga szczególnego i dobrze zaplanowanego przygotowania.
Strona główna strony internetowej – kilka zasad
Niestety, nie istnieje jeden uniwersalny przepis na dobrą stronę internetową. W OXY wiemy, że każdy biznes zasługuje na indywidualne traktowanie, które pozwoli odkryć jego pełny potencjał. Jest jednak kilka zasad, których przestrzeganie pomaga budować strony internetowe zgodne z aktualnymi trendami oraz dostosowane do preferencji użytkowników.
Responsywność to podstawa
Ile razy podczas przeglądania strony internetowej na smartfonie wyszedłeś z niej, bo nie wyświetlała się poprawnie na mniejszym ekranie? Zaburzony układ strony głównej strony internetowej na telefonie czy tablecie znacznie obniża jej atrakcyjność i skuteczność. Niezwykle ważna jest responsywność, czyli możliwość poprawnego wyświetlania strony na każdym ekranie – z zachowaniem jej pełnej funkcjonalności.
Zobacz: Responsywność strony – co to jest i dlaczego jest tak ważna w Twoim projekcie?
Nieoceniona moc minimalizmu
Mniej znaczy więcej – także w przypadku marketingu internetowego! Przejrzysta, spójna i estetyczna strona główna strony internetowej jest wartością samą w sobie. Ważne, aby na stronie głównej znalazły się najbardziej istotne z punku widzenia użytkownika informacje. Przedstawienie oferty, podstawowe informacje o firmie oraz dane kontaktowe. Strona minimalistyczna nie musi być szara i nudna, jednak należy zachować umiar, aby nie wprowadzić chaosu i przytłoczyć witryny. Odwiedzający stronę internetową cenią sobie grafiki i zdjęcia wysokiej jakości (które wpływają na postrzeganie firmy jako profesjonalnej) oraz poprawne i merytoryczne treści.
Czytelny podział strony głównej
Zwarty blok tekstu, wyświetlający się od razu po wejściu na stronę główną? To nie jest dobry pomysł. Tekst podzielony na segmenty czyta się o wiele szybciej i wygodniej, a dodanie tytułów pozwala łatwo odszukać interesującą użytkownika część. Dobór odpowiednich fontów może mieć także znaczenie estetyczne i dodatkowo podkreślać charakter branży.
Słowa, czyli dusza każdej witryny
Strona internetowa nie może być pusta. Skuteczna strona główna strony internetowej musi być wypełniona treściami, które odpowiednio oddadzą charakter firmy, opiszą branżę oraz zaprezentują usługi. Treści muszą spełniać kilka warunków, aby wizerunek firmy w sieci był profesjonalny i wzbudzał zainteresowanie. Teksty powinny cechować się poprawnością merytoryczną, stylistyczną i językową oraz wykorzystywać język korzyści, który pomoże pozyskać nowych klientów. Zwięzłe i jasne komunikaty są szczególnie doceniane przez współczesnych użytkowników sieci.
Przeczytaj nasz artykuł: Copywriting, czyli Twój biznes w słowach.
Opinie klientów na wagę złota
Produkty lub usługi, które oferujesz, dostają pozytywne opinie w sieci? Podziel się nimi z potencjalnymi klientami! Tego typu rekomendacje to świetny sposób, aby przedstawić Twój biznes jako profesjonalny i godny zaufania. Dodanie na stronie głównej specjalnego bloku, w którym pojawią się opinie klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty, to doskonały sposób na pozyskanie kolejnych.
Strona główna strony internetowej – podsumowanie
Strona główna to obecnie absolutny must have każdego biznesu. Może stanowić świetny sposób na przedstawienie Twojej oferty obecnym i przyszłym klientom. Jest także łącznikiem między Twoim biznesem a odbiorcami. Prawidłowa prowadzona jest kluczem do sukcesu sprzedażowego Twoich produktów lub usług. Warto zwracać uwagę na spójną komunikację wizualną, poprawne i treści i wysoką estetykę, aby przyciągnąć uwagę i zatrzymać użytkowników.
W OXY tworzymy nowoczesne, responsywne strony internetowe, które angażują odbiorców i pozwalają markom się rozwijać. Stawiamy na indywidualne doradztwo marketingowe, fachową analizę, kreatywny projekt strony internetowej, merytoryczny copywriting oraz skuteczne pozycjonowanie.
Działamy już 18 lat i efektywnie dotleniamy biznesy z przeróżnych branż – dołącz do setek zadowolonych Klientów! Umów darmową konsultację!
Udostępnij ten post:
Agencja OXY
Podobne posty
Jak wybrać firmę SEO? 5 aspektów, na które warto zwrócić uwagę
Znalezienie idealnej firmy SEO to trudne zadanie, o czym przekonało
SEO – co to jest, na czym polega?
Działania SEO są jedną z głównych usług proponowanych klientom przez agencje
Audyt SEO – co to jest, na czym polega i ile kosztuje?
Strona www lub sklep internetowy nie generują ruchu i nie przyciągają
Pozycjonowanie strony – co to jest, na czym polega i ile trwa?
Czy wiesz, że samo posiadanie firmowej strony internetowej nie gwarantuje, że potencjalni